דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המגזר השקוף 

מאת    [ 06/11/2005 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 5369 פעמים ]

רק לפני כ-15 שנה התחילו לגלות בארץ את המגזרים.
הראשונים שהוגדרו כמגזר היו העולים מרוסיה, למרות שהערבים והחרדים, היו כאן לפניהם אבל אף אחד לא התייחס אליהם כאל שוק יעד, נפרד.

לאה גרינשפן היתה הראשונה שזיהתה את הפוטנציאל והקימה משרד פרסום המתמחה במגזר הרוסי. לא עבר זמן רב וקמו לה מתחרים לרוב. לאור ההצלחה של משרדי הפרסום למגזר הרוסי התגלו, באורח פלא, גם המגזר הערבי והמגזר החרדי וגם להם קמו משרדי פרסום מתמחים ואפילו משרדים שהתמחו בכל 3 המגזרים.

התפתחות ההתמחות המגזרית לימדה גם את המפרסמים להתייחס אל המגזרים ככאלה ולהקציב להם משאבים יעודיים.

במקביל ומבלי שאף אחד ישים לב, התקיימה לה כאן קבוצת אוכלוסיה בעלת מכנה משותף מאוד מוגדר, בגודל של מעל לשני מיליון איש וממשיכה לגדול, בעלת פוטנציאל שיווקי רב יותר מכל מגזר אחר ואיש עוד לא התייחס אליה כאל מגזר. אני מתכוון למגזר של בני 50 פלוס.

כל האינדיקטורים הכלכליים מצביעים על כך שרוב "העושר" הכלכלי מצוי כיום בידי אוכלוסיה זאת. אלה אנשים שכבר גמרו לשלם את המשכנתאות ושאר החובות שלהם, הם כבר שילמו עבור השכלת ילדיהם, הם נהנים מאיתנות פיננסית ולרשותם כספים פנויים, חסכונות ורכוש. זאת ללא ספק האוכלוסיה בעלת ההשפעה הרבה ביותר בשוק. יש לה מאפיינים, יחודיים, נוספים, כמו לכל מגזר. יש לה שפה משלה ( בן 55 איננו מדבר אותה שפה כמו נער בן 16 או סטודנט בן 25. למרות שכולן נקראות עברית) יש לה דפוסי תרבות שונים, מאפייני צריכה שונים ותרבות פנאי שונה.

מקובל להניח שהמסלול הוא בדרך כלל, כזה:
ילדים ונערים מוציאים את כספי הוריהם.
בני 21-30 עסוקים בלימודים ובמימון מחייתם.
גילאי 30-40 משקיעים בהתבססות כלכלית וברכוש.
גילאי 40-50 משקיעים בילדיהם ובפנסיה
בני ה50 פלוס פנויים להשקיע בעצמם וב"ריפוד" עתידם.

מה שמביא אותי לתופעה האבסורדית, בה ברצוני לדון, כאן.
בעוד שברור לכל שכדי לפנות למגזר הרוסי, הערבי או החרדי יש צורך להיעזר ברוסים, ערבים או חרדים, בידי מי מופקדת המשימה לפנות אל המגזר המבוגר? כן, לא להאמין אבל בידי פרסומאים בני 25-35. מוכשרים ככל שיהיו אין שום דרך שהם יידעו איך חושב בן 55, מה מניע אותו, מה מגרה אותו, מה מטריד אותו ואיך לדבר איתו. פשוט מכיוון שהם מעולם לא היו שם. גם לא המנהלים שלהם בני ה45.

פעמים רבות, אני מתפוצץ מצחוק, כשאני נתקל בפרסומות המנסות למכור מכונית יקרה, מטבח יקר, דירה יקרה או תכשיט יקר לאנשים מבוגרים כאשר מה שבולט לעין שהן נכתבו ע"י קופירייטרים צעירים שאין להם מושג ירוק איך פונים אל האנשים הללו. זה כמו אנגלים הפונים לצרפתים, באנגלית. לא פחות. והמפרסמים מאשרים את זה, כי בד"כ גם הם צעירים עדיין.

אני מחכה לראות מתי פרסומאים ומפרסמים, כאחד, יבינו שאוכלוסיית המבוגרים היא מגזר. ויש להתייחס אליהם בהתאם ולהיעזר באנשי פרסום בגילאים האלה. כי רק הם יודעים, איך פונים אל אנשים בגילם.
נכתב ע"י גינגי פרידמן , מנכ"ל ADMAN.
החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
http://www.adman.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב